Dodawanie do koszyka...
Dodano: 2018-02-23 12:55:12
Usługi telekomunikacyjne w Polsce [Infografika]

Telefonia mobilna z roku na rok coraz bardziej się rozwija. Coraz więcej osób także korzysta z telefonów komórkowych, które często zastępują komputer – zarówno dzięki bardzo dobrej technologii smartfonów, jak i dużym, wygodnym wyświetlaczom.

Badanie konsumenckie zrealizowane przez Urząd Komunikacji Elektronicznej przedstawiło wyniki dotyczące preferencji na rynku telekomunikacyjnym w Polsce. Zatem jak Polacy korzystają z usług telekomunikacyjnych?

Usługi telekomunikacyjne

Okazuje się, że wśród usług telekomunikacyjnych zdecydowanie największą popularnością cieszy się telefonia komórkowa z której korzysta więcej niż dziewięciu na dziesięciu pytanych (91,9%). Kiedyś bardzo popularna – telefonia stacjonarna – obecnie użytkowana jest przez co dziesiątą osobę (10,7%). Powszechne stało się także korzystanie z Internetu, którego używa 64,5% ankietowanych.

Zazwyczaj posiadamy jeden aktywny numer prywatny (97,2%). Tylko 4,6% respondentów posiada zarówno telefon prywatny, jak i służbowy, przy czym zdecydowanie częściej telefon wykorzystywany jest przez nich do celów prywatnych (80,7%).

Popularnością w zdecydowanie większym stopniu cieszą się smartfony, po które sięga prawie 70% badanych. Co miesiąc na telefon średnio przeznaczamy około 50 zł, przy czym zwykle o kilka złotych więcej wydają na niego mężczyźni. Co ciekawe najwyższe średniomiesięczne wydatki na korzystanie z telefonu osiągają wartość 500 złotych.

Najczęściej wybieraną ofertą jest miesięczny abonament, z którego korzysta blisko 60%. Doładowania pre-paid (czyli tzw. telefony „na kartę”) są preferowane przez nieco ponad co trzecią osobę (34,9%). Warty przypomnienia jest także fakt, iż rok temu weszła w życie „ustawa antyterrorystyczna”, według której karty trzeba rejestrować, a stare niezarejestrowane numery zostały wyłączone.

Usługi Premium Rate, czyli te za które dodatkowo płacimy SMSem, nie są powszechnie wykorzystywane przez posiadaczy telefonów komórkowych. Z takich usług korzysta zaledwie 3,6% badanych. Przy czym płatne wiadomości najczęściej wysyłane są jako udział w konkursie (33,2%), głosowaniu (29,5%) lub też akcji charytatywnej (29,4%). Na kolejnych pozycjach znajdują się również między innymi gry, dzwonki i muzyka na telefon oraz ebooki i czasopisma online.

Usługi Powszechne takie jak korzystanie z Ogólnopolskiego Biura Numerów oraz Ogólnopolskiego Spisu Abonentów są bardzo mało popularne wśród badanych. Jeśli zdarza im się skorzystać z któregoś ze spisów, to przeważnie ma to miejsce kilka razy w roku lub rzadziej (OBN) bądź nie częściej niż kilka razy w półroczu. Większość nie jest również zainteresowana korzystaniem z podobnych usług na stronie internetowej (62,4%).

 

 

Wstecz
obsługa klienta